Sinistä valoa, harmaata valoa

Sinistä valoa, harmaata valoa

torstai 12. maaliskuuta 2015

(Kohta) onnellinen paidan omistaja

Nyt on kuulkaa tapahtunut sellainen historiallinen käänne, että olen viimein tilannut Ismo Leikola -paidan.


Olen kytännyt virallista verkkokauppaa uskollisesti jo varmaan vuoden. Ainoa syy, miksi en ole tilannut jo aiemmissakin postaukissani himoitsemaani paitaa, on se, että sivupalkissa on aina lukenut verkkokaupan olevan työn alla. Olen ajatellut, että enpä sitten tilaa, ennen kuin olen varma, ettei sinne heti tilaamisen jälkeen putkahda jotakin "nyt verkkokauppa on päivitetty ja tänne tuli näin monta uutta, hienoa paita-vaihtoehtoa!" -tekstiä.


Olen odottanut ja odottanut, eikä se työn alla olo ole muuttunut miksikään. En ole viitsinyt laittaa palautetta, koska olen aina ajatellut, että ei se nyt ole niin merkityksellinen asia. Joutaahan sitä valmiissa maailmassa odottaa, ei minun elämäni siitä paidasta ole kiinni.


Viime keikalla I.L. kuitenkin mainitsi mm. yhden paidan, jonka ehdottomasti haluaisin itselleni. Hän sanoi, että niitä on nyt myynnissä. Paitsi että ne loppuivat juuri eilen. Mutta niitä saa sieltä verkkokaupasta.


No, minä tietysti syöksyin heti seuraavana päivänä verkkokauppaan, jossa en ollut vähään aikaan käynyt.
Eikä siellä mikään ollut muuttunut.
Keräsin muutaman päivän rohkeutta ja laitoin palauteviestin, jossa kysyin, onko näitä paitoja nyt sitten kuitenkaan ja miksi tämä sivu on aina vain työn alla. Lisäsin viestiin, että I.L. sanoi keikallaan, että niitä on. Kyllä, kirjoitin siihen viestiinkin I.L.


Seuraavana päivänä tuli vastaus, että niitä kysymiäni ja keikalla mainostettuja paitoja ei vielä saa verkkokaupasta, koska ne ovat uutuuksia ja liittyvät Ismon uudessa show:ssa esitettyyn vitsiin, joten niitä myydään tällä hetkellä vain keikoilla. Ne kuitenkin tulevat verkkokauppaan toivottavasti jo kesällä. Sivustolle tulevat muutokset koskevat vain sivun ulkonäköä, eivät tuotteita, joten niitä voi tilata "turvallisin mielin".


Koska mulla on jo aika pian tiedossa Ismo Leikolan uusi live-näkeminen (aika älyttömän pian!!)   niin päätin, että ostan sen paidan sitten sieltä. Ja jos sitä ei sieltäkään saa, niin sitten jätän koko paidan ostamatta ja sanon, että pitäkää paitanne.


Sitten.
Tänään olin todella tavanomaisella tuulella, vailla merkityksen tunnetta ja ärsyyntyneenä tahkoamassa gradua, josta ei tunnu tulevan mitään. Olen taas vellonut kaikenlaisten piinaavien kysymysten äärellä, kuten miksi joidenkin ihmisten pitää olla niin täynnä itseään ja mistä niille pullistelijoille aina löytyy kaikkea pullistelun aihetta ja ylistysjoukkoja ja miksi elämän pitää olla aina tätä samaa, samalla kaavalla etenevää, täysin mitäänsanomatonta massaa, jonka ainoa poikkeus on tasaisin väliajoin mieltä puristava ahdistus.


Päätin pitää minimaalisen tauon kirjoittamisessa ja jonkin kummallisen korkeamman voiman johdattamana etsiydyin Ismo Leikolan sivulle ja ihan vanhasta tottumuksesta klikkasin verkkokaupan auki ja taivas varjele mitä siellä oli.


Siinä etusivulla. Paita, jonka kuvauksessa luki, että "tästä olet ehkä kuullut Ismon Maailman Hauskin Show:ssa".


Se paita oli ilmiselvästi laitettu sinne ihan minua varten.
Pakkohan se oli tilata. Vaikka mahdollinen ostospäivä olisi voinut olla jo huomenna. Mutta nyt se olikin tänään! Voi että tuli hyvä mieli! Varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni ruksitin myös "Haluan tilata sähköpostiini uutiskirjeen", vaikka yleensä välttelen niitä tarkoin.
Ja ilman toimituskuluja!
Jee!





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti