Sinistä valoa, harmaata valoa

Sinistä valoa, harmaata valoa

perjantai 25. huhtikuuta 2014

Kahdeskymmeneskolmas syntymäpäivä.

Moro.
Taas on vuorossa tällanen tavallinen avautumis / hölötyspäivitys siitä, millainen päiväni oli. Ei siis mitään hienoa eikä syvällistä, jos nyt sellasta on koskaan.

Mullahan siis oli / on tänään syntymäpäivä. Eilen olin vielä 22-vuotias, nyt olen jo 23-vuotias. Ei tunnu mitenkään erilaiselta. Paitsi tietysti aika karseelta, kun alkaa ajatella sitä asiaa, miten vuodet vaan vilistää silmissä, eikä elämästä tunnu tulevan yhtään helpompaa ikinä. Mut parempi kun ei ajattele.

Tänä aamuna ajatukseni taas olivat niin painavia, että en tahtonut jaksaa nousta sängystä. Makoilin vain peiton alla, halusin piiloutua sinne ja ajattelin, että voi helvetti tätä elämää. En tiedä käykö muillekin niin, että kun ensin illalla kieltää itseään tiukasti olemaan ajattelematta jotakin asiaa, niin aamulla se ihan pyytämättä lävähtää naamalle ensimmäisenä. Oikein tervetulotoivotuksena uuteen päivään. Mulle käy niin usein. Ja niin kävi tänäkin aamuna.

Onneksi oli koira, joka tuli ystävällisesti tervehtimään ja kyöhnäämään mua vasten ensi töikseen. Ihan kuin olisi onnitellut puolestaan. Sen ansiosta jaksoin raahautua ylös.

Käytin koiran ulkona ja söin aamupalan. Sitten me imuroitiin koko talo, ja mentiin taas ulos lukemaan saksan tenttiin. Tänään opettelimme adjektiivin taivutusta.

Äiti tuli ajoissa kotiin ja syötiin. Sitten mun veli lapsineen tuli käymään. Kummityttöni oli tehnyt mulle ihanan kortin. <3

Huomenna menemme varmaan oikein juhlistamaan vanhenemistani. Toivottavasti sitten olen ihan kunnolla iloinen. Nyt olen ollut iloinen vain hetkittäin ja suurimman osan aikaa on tuntunut siltä, kuin elimistö vain painaisi ihan liikaa, että sitä jaksaisi kantaa. Henkitorvi rutistuu, kuten sanoin eräälle ystävälle tossa päivänä eräänä. Ahdistaa niin, että on vaikea hengittää.

Mutta tällasta tänään. Palataan toivottavasti iloisemmissa tunnelmissa joskus.

P.S. Venytän todennäköisesti vähän sitä kyselyn deadlinea, eli vielä toukokuun ensimmäisellä viikolla saa esittää kysymyksiä minulle! Edelleen saa kysyä miten suurta tai pientä asiaa tahansa ja kysymyksen voi esittää täällä blogin kommenteissa, kasvotusten tai ihan mitä kanavaa ikinä haluaa käyttää. Omistan sitten toukokuun alussa yhden postauksen kysymyksille ja vastauksille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti