Sinistä valoa, harmaata valoa

Sinistä valoa, harmaata valoa

keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Aakkoset

Olen aina halunnut tehdä tällaiset aakkoset itselleni tärkeistä asioista, joten toteutan sen haaveen nyt. Listaan siis jokaisella aakkosten kirjaimella alkavan, itselleni jollakin tavalla merkityksellisen asian.
Ajattelin tehdä tän nyt lähinnä sillä periaatteella, että en jää ainakaan liikaa miettimään, vaan laitan aina ne sanat, jotka tulevat äkkiä mieleen. Yritän kuitenkin tuoda esiin jotain muuta kuin sellaista, jota olen jo hokenut täällä blogissa moneen kertaan ja joka siksi on kaikille itsestäänselvää.

Aloitan nyt. 

Aamukahvi, päivän paras asia. Ja päivän tuhoisin asia silloin, jos se jää saamatta tai jos vaikka suodatinpussi on jotenkin kääntynyt ja kahvista tulee liian laihaa. 

Berliinimunkki, lapsuuteni lempileivos. Muistan elävästi, kuinka valitsin aina sen, jos sain valita itse leivostiskistä. Tosiasiassa en kyllä tykännyt siinä muusta kuin siitä vaaleanpunaisesta kuorrutteesta, mutta onhan sekin jo kelpo syy valintaan. 

Coca-Cola Zero. Juon harvoin limsaa, mutta silloin kun juon, juon mieluiten Coca Cola Zeroa. 

Delfiini on yksi suosikkieläimistäni. Kerron tästä joskus lisää, mutta sanon nyt vain, että pienestä pitäen olen ollut ihan delfiini-fani.

Evoluutio oli oman ryhmäni nimi riparilla. 

Feeniks-linnut ovat suosikkejani tarueläimistä. Fanitus perustuu erityisesti Muumi-jaksossa esiintyvään feeniksiin, mutta osansa on myös Potter-kirjojen suosikkihahmoni, Dumbledoren, lemmikillä. 

Geisha-tuutit ovat ihan lempijäätelötuuttejani, jo vuodesta 2006, jona ne tulivat kauppoihin ja maistoin niitä ensimmäistä kertaa. Jos ostan itselleni jäätelötuutin, ostan lähes poikkeuksetta Geisha-tuutin. 

Huumori on minulle merkityksellinen elementti sekä kirjallisuudessa, elokuvissa että elämässä yleensä. Periaatteeni on, että kaikesta voi tehdä huumoria ja niin kauan kuin jostain pystyy nyhtämään edes pienen huumorinpilkahduksen, asiat eivät ole niin kauhean huonosti.

Ilta on mulle useimmiten toimeliainta aikaa. Jos mun pitää saada aikaiseksi jotain, esim. esseen kirjoittamista, se onnistuu parhaiten iltaisin. 

Jojo on sellainen esine, jonka omistan ja jolla leikkimiseen saattaa jäädä pahasti koukkuun. 

Kilpikonnan omistamisesta olen haaveillut monta vuotta. En vain tiedä, uskallanko ikinä ottaa moista, kovin vaikeahoitoiselta kuulostavaa ja pitkäikäistä lemmikkiä.

Lohtusyöminen on mulle surullisen tyypillistä. Ankeina päivinä ostan korin täydeltä kaikennäköistä herkkua, linnoittaudun johonkin ylhäiseen yksinäisyyteeni ja mässään, kunnes oloni on niin huono, että vannotan itseäni olemaan enää ikinä toistamatta tätä tekoa. Pidän sen seuraavaan huonoon päivään asti. 

Mantelit olivat monesti mun eväänä koulussa ala-asteella. Tykkäsin niistä tosi paljon. Tykkään vieläkin, mutta en nyt enää narskuttelisi niitä niin intohimoisesti kuin silloin. 

Nallet ovat ihania. Haaveilin yhdessä vaiheessa pitkään (ja oikeastaan haaveilen vieläkin) sellaisesta valtavasta pehmonallesta, joka voisi istua sänkyni päällä ja jolle voisin aina jutella. 

Ompelukoneilla on jotain mua vastaan. Olen aina vihannut niitä ja ne ovat vihanneet minua yhtä lailla. 

Palapelit ovat ihania. 

Queen-yhtyeellä on ainakin pari hyvää kappaletta, vaikka en mikään fani olekaan. 

Ratsastus on kivaa. Olen harrastanut sitä ala-asteella ja harrastaisin edelleen, jos rahaa riittäisi. 

Sininen enkeli -drinkin olen juonut yhden kerran elämässäni, kiitos veljeni. Se oli ihan hyvää. 

Taulut ovat sellainen asia, jota haluaisin tänne oman kotini seinille. 

Uhanalaisuus oli sellainen käsite, jota en osannut selittää ala-asteen ympäristötiedon kokeessa niin hyvin, että se olisi opettajalle kelvannut. 

V for Vendetta oli elokuva, jonka halusin yhteen aikaan nähdä varmaan kaksi vuotta, ennen kuin se toive lopulta täyttyi. Ja vain siksi, että eräs mies mainitsi sen lempielokuvakseen. Eikä se sit johtanut ikinä mihinkään. 

 Werthers Original -karkit, tiedättekö, ne kermakaramellit? Halusin ostaa niitä joskus lapsena vain siksi, että niistä tehty mainos oli mielestäni kiva. Ja ne karkit ovat hyviä. <3

X Tähän ei voi muuta sanoa, kuin että joskus kasiluokalla yläasteella koin yhtälöt ylipääsemättömän vaikeiksi, mutta kun veljeni jaksoi opettaa niitä minulle tarpeeksi kärsivällisesti, innostuin niistä lopulta tosi paljon. Ja x oli niissä aika keskeinen juttu. 

Yläkerta on paikka, jossa olen aina halunnut majoittua. En tiedä, mikä siinä on. Aina, jos saan valita, majoittaudun yläkertaan.

Zusak, Markus kirjoitti Kirjavarkaan, jonka olen sekä lukenut kirjana että nähnyt elokuvana. Molemmat olivat vaikuttavia. 
  
Åland = paikka jossa olen juossut maratonin. Suosittelen. 

Ääretön on mielestäni kaunis sana. 

Öljyä käytän aina paistaessani jotakin. En voita, vaan öljyä. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti