Sinistä valoa, harmaata valoa

Sinistä valoa, harmaata valoa

sunnuntai 12. tammikuuta 2014

Mitä kukaan ei tiedä.

Otan nyt puheeksi ihan vain tämänpäiväisen ihmetyksenaiheeni. Ei mitään suurta ja ihmeellistä, vaan ihan vain yksi juttu, mitä olen tänään miettinyt.

Facebookissa on jo jonkun aikaa taas kiertänyt uusi juttu. Ennen kirjoitettiin aina muistiinpanoja, joihin merkittiin kavereita ja sillä tavoin "haastettiin" kaveri vastaamaan niihin saman muistiinpanon kysymyksiin. Sitten on ollut näitä "Kopioi tämä statukseesi, jos sinulla on äiti / isä / veli / koira / mummo / kummi / kaima / kaveri / sukulainen / tuttu / joku jota et vaihtaisi mihinkään" tms. Ja on ollut kaikennäköistä.

Uusin juttu on kuitenkin nyt se, että annetaan kavereille joku numero, esim. numero 8. Sen jälkeen kaverin pitää kertoa itsestään statuspäivityksessään 8 asiaa, joita kukaan ei tiedä tai jotka vain harva tietää. 

Sinänsä ihan mielenkiintoinen idea, mutta kyllä musta tuntuu, että käytännön toteutus saattaa vähän ontua. Esim. taas tänään etusivulleni pomppasi päivitys, jossa käskyn mukaan oli lueteltu juuri 8 asiaa itsestä. Totesin, että olen tämän ihmisen kaverin kaveri, eli en edes mikään läheinen ystävä, ja silti tuossa 8 asian listassa oli yksi asia, jota en olisi kyseisestä henkilöstä vielä tiennyt. Kaikkein hauskinta oli, että ne seitsemän muuta asiaa hän on kyllä kertonut ihan itse itsestään Facebookissa useamman kerran ennenkin, mikä oli syy siihen, miksi minäkin ne jutut tiesin.Listan perään tyyppi oli kirjoittanut, että "näitä olisi helposti tullut vielä paljon lisääkin". Mun reaktio oli: ???

Koska itse tykkään osallistua tuollaisiin juttuihin, musta on ollut hauskaa tehdä niitä muistiinpanoja yms.,  niin olen monta kertaa miettinyt, pitäisikö mun tykätä / kommentoida jotain tällaisiin päivityksiin, jotta saisin itsekin jonkun numeron ja pääsisin kertomaan itsestäni asioita. En sitten kuitenkaan ole ryhtynyt siihen, koska kun olen tarkemmin pohtinut asiaa, en ole keksinyt oikein mitään, mitä sellaiseen listaan sitten laittaisin. En oikein keksi itsestäni sellaista asiaa, jota kukaan ei tietäisi. Tietysti vain harva on suhteellinen ja jokaiselle yksilöllinen käsite, mutta on vaikea keksiä sellaisiakaan asioita, joita vain harva minusta tietäisi, ainakaan sillä mittapuulla, mitä "vain harva" merkitsee minun mielestäni. Ja sitten, kun keksin asioita, joita kukaan ei tiedä musta tai joita vain harva tietää, niin eiväthän ne nyt helvetissä ole sellaisia asioita, jotka haluaisin jakaa Facebookissa. 

Päätin nyt kuitenkin väkisin koota tähän blogiin 8 asian listan, joita veikkaan, että vain harva tietää tai joita peräti kukaan muu kuin minä ei tiedä. Tässä se tulee, olkaa hyvä:

1. Kaapistani on nyt loppumassa kahvi. Pitää ostaa sitä huomenna lisää.

2. Huomasin eilen illalla, että lakanatkin voisi tässä kohta puoliin vaihtaa.

3. Olen pienestä asti tehnyt itseni kanssa kaikenlaisia sopimuksia, tyyliin "jos ehdin liikennevaloihin ennen kuin ne muuttuvat punaisiksi, se tentti menee tänään hyvin" tms. Pienenä jopa uskoin, että ne asiat voivat toteutua ja olla riippuvaisia jostain pienestä asiasta, jota mä teen. Nykyisin se on enää vain pinttynyt tapa.

4. Toinen lapsuudesta jäänyt tapa on, että saatan nukkuessani tai nukkumaan mennessäni pitää lakanasta kiinni, jos mulla on pelokas olo. Tämä juontaa juurensa siihen, että jos pienenä sain nukkua äidin vieressä, pidin aina äidin yöpaidasta kiinni iltaisin varmistaakseni, että äiti on siinä. 

5. Luen joka ilta iltarukouksen. Tämäkin on lapsuudesta jäänyt, pinttynyt tapa.

6. Mulle on aina ollut jotenkin hirmu vaikea käsittää, että kilo höyheniä ja kilo nauloja painavat saman verran.

7. Olen viime aikoina nähnyt tosi paljon kauheita painajaisia.

8. Olen päättänyt yhden tytön nimen ja yhden pojan nimen, jotka haluaisin antaa lasteni nimeksi. (Vaikka en tosiaan niitä lapsia edes halua...)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti